Fast Good -konsepti helpottaa Himoksen kiireistä sesonkia
Sesonkien mukaan elävä matkailu- ja tapahtumakeskus HimosLomat valitsi alkavalle kaudelle HKFoodsin Fast Good -konseptin. Kot Spot® vastaa Himoksen tavoitteeseen päivittää pikaruokatarjontaa laadukkaasti. Sekä kiireisille keittiöammattilaisille että lomasta nauttiville asiakkaille tärkeitä ovat raaka-aineiden kotimaisuus, tuoreus ja laatu.
Tapahtumia ja toimintaa ympäri vuoden
Vapaa-ajankeskus Himos on eteläsuomalaisille tuttu hyvän sijaintinsa sekä monipuolisten tapahtumien, laskettelurinteiden, moottorikelkkareittien, latuverkoston ja runsaan mökkitarjontansa vuoksi. Laajan kesätapahtumatarjonnan ja eri aktiviteettiensa ansiosta Himos on erittäin suosittu myös kesäaikaan. Ohjelmatarjontaa löytyy golfista melontaan ja padelista maastopyöräilyyn, unohtamatta tietenkään useita eri festareita ja bileviikonloppuja.
– Sesongit vaikuttavat meillä hyvinkin paljon tarjottaviin tuotteisiin ja suunnitteluun, kertoo toteaa Himoksen ravintoloista vastaava keittiöpäällikkö Juho-Pekka Airaksinen. – Toisaalta tietyt tuotteet, kuten naudan sisäfile, pysyvät listoillamme vaikka sesongit vaihtuvat.
HKFoodsin Fast Good -konsepti Kot Spot® valittiin Airaksisen mukaan osittain siksi että sen toivotaan tuovan jotain uutta ja mielenkiintoista tulevan talvisesongin 2024–25 asiakkaille.
– Olemme tehneet jo pitkään töitä HKFoodsin ja asiakaspäällikkö Kimmo Nyrösen kanssa, joten oli luontevaa kääntyä hyvän yhteistyökumppanin puoleen ja lähteä kehittämään meidän palveluita sitä kautta. Yhteistyömme on ollut toimivaa, olemme saaneet ideoita ja apua aina kun olemme sitä tarvinneet.
Valmiiksi testattu konsepti toimii myös kiireessä
Jämsässä sijaitseva Himos on ruuhka-Suomesta helpoiten saavutettava hiihtokeskus, mikä näkyy myös kävijämäärissä. HimosLomat on kehittänyt aluetta jo vuodesta 1989, ja siitä on vuosien saatossa muodostunut matkailukohde, jonka palveluja käyttää noin 340 000 asiakasta vuosittain.
– Oman henkilöstömme näkökulmasta on tärkeää, että valmiiksi hiotut ja testatut konseptit toimivat kovimmassakin kiireessä, Airaksinen kiteyttää. – Unohtamatta tietenkään luotettavuutta ja laadukkaita raaka-aineita. Uskon, että valmiiksi mietityt konseptit vähentävät myös samalla hävikkiä ja tuovat meille tulosta.
Fast Good -ratkaisut myös tapahtumiin ja tilaisuuksiin
Kot Spot® on HKFoodsin helposti käyttöön otettava Fast Good -ratkaisu, jonka maittavat ja näyttävät annokset perustuvat kotimaisiin Kariniemen tuotteisiin. Konsepti on suunniteltu ja käytännössä testattu helpottamaan niin keittiön kuin myyjänkin työtä. Erottuva ulkoasu auttaa herättämään kiinnostusta ja houkuttelemaan uusia asiakasryhmiä nykyisten lisäksi.
Kot Spotin lisäksi kannattaa muistaa myös muut kustannustehokkaat Fast Good -ratkaisut. Helsingin Kauppiaiden Makkarabaarin ja Leipäbaarin ulkoasu, tuotevalikoima ja räätälöitävyys mukautuvat erinoimaisesti esimerkiksi erilaisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin.