KalPa Hockey Oy hyödyntää Fast Good -ratkaisuja
Fast Good -ratkaisut HK Makkarabaari ja Kot Spot ovat monipuolistaneet ruokatarjontaa KalPan jäähallissa. Yhteistyö Food service -tiimin kanssa tuo keittiömestarille uusia näkökulmia listasuunnitteluun ja täten maistuvia vaihtoehtoja faneille.
Tehoa myyntiin
Fast Good -ratkaisut ovat osoittautuneet erinomaisiksi keinoiksi tehostaa jäähallin ruokamyyntiä. KalPa Hockey Oy:n jäähalliravintolaa sekä Kallanranta Pelimies -ravintolaa pyörittävä keittiömestari Marko Voutilainen kiittelee ratkaisujen toimivuutta, sillä ne on suunniteltu helpottamaan niin keittiön kuin myyjän työtä. Myyntipisteiden tyylikkäät ilmeet houkuttelevat asiakkaita ja luovat tiloihin tunnelmaa. ”Erityisesti erätaukojen aikana, jolloin myyntiaikaa on vain 18–20 minuuttia, HK:n tarjoamat Fast Good -materiaalit ja -palvelut ovat mahdollistaneet nopean ja tehokkaan ulosmyynnin”, Voutilainen sanoo.
Maistuvaa yhteistyötä
HK on yksi KalPan pääyhteistyökumppaneista. ”Kaikki jäähallissa myytävä liha tulee HK:lta. Tuotteiden lisäksi meillä on käytössämme nostalginen HK Makkarabaari, jonka aiemmissa valikoimissa on grillimakkaran lisäksi ollut myös nakkimuki. Tällä hetkellä mennään makkaralla, sillä se maistuu kaikille. Välillä lisätään muitakin tuotteita listalle”, Voutilainen kertoo.
Uudistuksia kulinaariselle kartalle
Myös uusille ideoille on aina tilausta, joten asiakaspäällikkö Kimmo Nyrönen tarjoili ajatuksen Kot Spot -ratkaisusta. Tuotteisiin puolestaan innosti kehityspäällikkö Tom Tapper. Tällä hetkellä konseptin sopivan pelkistetty yleisilme ja raikas värimaailma elävöittävät jäähallin parasta myyntipaikkaa. Kot Spot -tuotteisto taipuu käytettävissä olevien keittiöresurssien mukaan. ”Ensimmäinen kausi on menty omalla tuotteella eli uuniburgerilla, sillä myyntipisteessä ei ole rasvakeitintä. Lisäksi myymme wingsejä sekä kana-caesarsalaattia, jossa käytämme fileebites-tuotetta. Se on laktoositon, mukavan makuinen ja rapsakka”, Voutilainen vinkkaa.
Innostavaa ruokalistasuunnittelua
Innostus Kot Spot -ajatusmaailmaan näkyy myös Ravintola Pelimiehessä, jonka keittiö mahdollistaa muun muassa fritatut kana-annokset. Samoin Kot Spot -yhteistyö on toiminut inspiraationa suositun Pre-Game-Buffetin ruokalistasuunnittelussa, jossa on huomioitava keskimäärin 120 ruokailijaa. ”Asiakastyytyväisyys Fast Good -annoksiin on ollut hyvä. Loppujen lopuksi asiakaskokemus muodostuu pitkälti siitä, onko jonoja tai miten oma joukkue pärjää”, Voutilainen summaa.
Uutta ja erilaista
Kesäkuussa on tarkoitus ideoida ja testata uusia annoksia yhdessä Food service -tiimin kanssa. Ajatuksena on kehittää jotain erilaista. ”HK:n uutuuksista esimerkiksi Mac and cheese antaa uudenlaisia mahdollisuuksia vaikkapa 200 ruokailijan nopeaan annokseen. Välillä pitää onnistua ruokkimaan jopa 600 asiakasta kerralla”.
Ilahduttavaa palautetta
Yhteistyö on asioiden suunnittelua ja kehittämistä entistä toimivimmiksi. ”Nyrönen on hieno ihminen, jonka kanssa puhumme paljon ruoasta, mutta myös muusta. Hän on jeesannut meitä tosi paljon kaikissa asioissa. Nyrösen palvelu on ihan huikeeta”, Voutilainen kehuu. ”Myös Sami Rekolan ja Tom Tapperin kanssa on erittäin helppo työskennellä. Miehet tekevät hyviä ehdotuksia ja hienoja juttuja meille asiakkaille”, hän haluaa antaa kiitosta koko Food service -tiimille.